miércoles, 27 de mayo de 2015

FESTIVAL DE PRIMAVERA 2015




El passat 18 d'abril vam tindre el plaer d'organitzar el FESTIVAL DE PRIMAVERA 2015 en el Cine de Dalt. Vam estar acompanyats pel Grup de Balls Populars "Les Folies" de Carcaixent que ens van oferir una xicoteta mostra del seu folklore. Segons els comentaris rebuts, tant el públic assistent com nosaltres mateixos vam quedar encantats amb els seus balls i cançons, així com amb el seu bon fer per a mantindre vives les tradicions populars.









Eixe mateix dia vam presentar a dos nous membres del Grup. En la rondalla, José Luis "el del Bar Xixona" va tocar el seu llaüt per primera vegada amb nosaltres, pareix ser que animat pel seu nét Carlos, que ja porta un any amb nosaltres tocant el llaüt també, i Ana María Blanes va fer el seu debut ballant amb les xiquetes després de només un any donant classes. Els dos ho van fer molt bé.


Al final de la primera part vam estrenar una jota que portàvem alguns mesos preparant. Era la "Jota de Tibi" i l'esforç realitzat va merèixer la pena. Això ens motiva per continuar aprenent més balls que enriquisquen el nostre folklore. Este estiu, en la pròxima Mostra de Folklore, volem afegir al nostre repertori un altre  ball que ja hem començat a assajar.




Durant tota l'actuació ens van acompanyar dos instruments en memòria de dos membres del Grup que ens van deixar recentment.

Un era el llaüt de Germán Pla, que es va unir a nosaltres fa menys d'un any i, encara que tan sols va poder tocar amb nosaltres en quatre ocasions, ens va demostrar la seua professionalitat i, sobretot, la seua amistat.
L'altre, el guitarró de Toni "el Consumero", pare de Toni Candela, que toca la guitarra i el guitarró en la nostra rondalla i que ha heretat de son pare el seu peculiar estil a l'hora d'interpretar el nostre folklore. Va ser membre de l'anteriorment cridat "Grupo de Coros y Danzas", al que es va incorporar a principi dels anys seixanta fins fa uns pocs anys, en que ho va deixar definitivament.

Com a xicotet homenatge, el Grup els va dedicar la "Jota del Raconet", fent sonar el guitarró i el llaüd que ells tocaven. Luis va cantar la primera estrofa dedicada a ells dos, i Toni Candela va escriure una despedida dedicada a son pare, que ell mateix va cantar.




*****

El pasado 18 de abril tuvimos el placer de organizar el FESTIVAL DE PRIMAVERA 2015 en el Cine de Dalt. Nos acompañó el Grup de Balls Populars "Les Folies" de Carcaixent, que nos ofreció una pequeña muestra de su folclore. Según los comentarios recibidos, tanto el público asistente como nosotros mismos quedamos encantados con sus bailes y canciones, así como con su buen hacer para mantener vivas las tradiciones populares.

Ese mismo día presentamos a dos nuevos miembros del Grup. En la rondalla, José Luis "el del Bar Xixona" tocó su laúd por primera vez con nosotros, parece ser que animado por su nieto Carlos que ya lleva un año con nosotros tocando el laúd también, y Ana María Blanes hizo su debut bailando con las niñas después de tan solo un año dando clases. Los dos lo hicieron muy bien.

Al final de la primera parte estrenamos una jota que llevábamos algunos meses preparando. Era la "Jota de Tibi" y el esfuerzo realizado mereció la pena. Esto nos motiva para continuar aprendiendo más bailes que enriquezcan nuestro folclore. Este verano, en la próxima "Mostra de Folklore", queremos añadir a nuestro repertorio otro baile que ya hemos empezado a ensayar.

Durante toda la actuación nos acompañaron dos instrumentos en memoria de dos miembros del Grup que nos dejaron recientemente. Uno era Germán Plá, que se unió a nosotros hace menos de un año. Aunque tan solo pudo tocar con nosotros en cuatro ocasiones, nos demostró su profesionalidad y, sobre todo, su amistad.
El otro, el guitarró de Toni "el Consumero", padre de Toni Candela, que toca la guitarra y el guitarró en nuestra rondalla y que ha heredado de su padre su peculiar estilo de interpretar nuestro folclore. Fue miembro del anteriormente llamado "Grupo de Coros y Danzas" al que se incorporó a principio de los años sesenta, hasta hace unos pocos años, en que lo dejó definitivamente.
Como pequeño homenaje, el Grup les dedicó la "Jota del Raconet" haciendo sonar el guitarró y el laúd que ellos tocaban. Luis cantó la primera estrofa dedicada a ellos dos y Toni Candela escribió una despedida dedicada a su padre que él mismo cantó.

No hay comentarios:

Publicar un comentario